Min första begravningskrans !

 
Efter som vi inte har gått igenom begravningskransar i skolan så fick jag prova att göra en krans på Växthuset.
Först använde jag mig av nålteknik när jag fäste Aspidistra (Aspidistra elatior) blad på halmstommens baksida
med märlor. Sedan provade jag att använda bindteknik för att fästa Rödrot (Galax urceolata) med grön spoltråd.
 
 
Så här blev resultatet !
Jag har bara använt mig av blommor som var överblommade. Därför är det inte så stor variation på färgerna.
Tanken är att jag skulle träna på formen och tekniken.
 
 
Materialet som jag har användt är rosa Tulpaner (Tulipa gesneriana), röda Rosor (Rosa), Grå snitteukalyptus
(Eucalyptus cinerea), Läderbräken (Rumohra adiantiformis) och Videkvistar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu