Droppformad brudbukett

 
Så har jag fått göra min första brudbukett på lärlingsplatsen. Det blev en droppformad bukett.
Eftersom det är en övningsbukett så fick jag använda mig av åtta utslagna vita rosor.
 
Tyvärr så glömde jag att ta kort under resans gång men jag använde mig av samma teknik som vi använt i skolan.
 
Först floratejpade jag handtaget.
Fäste oasisfix runt hållaren.
Fördelade Sallal blad, (Gaultheria shallon) runt för att dölja den vita plasten. 
Klippte till två sidenbandsbitar ca 3 cm långa som jag limmade fast i kors på skaftets ände.
Virade sedan sidenbandet upp och fäste det över Salallbladen.
Började sedan med att täcka hållaren och göra manschetten. 
Jag gaffelskaftade de tre längsta rosorna, (Rosa) och förankrade dem i gallret på andra sidan.
Mätte ut formen på buketten med rosorna och arbetade mig uppåt med radiell linjeföring.
Jag har också använt mig av Tallmyrten (Chamelaucium uncinatum) , Snitteukalyptus (Eucalyptus cinerea),
rosblad och två Orkidékvistar, (Phalaenopsis).
 
 
Denna bukett skulle passa till en ganska stor brud med tanke på formen och de stora rosorna.
Med flera stora rosor så är det svåraste att få den rätta balansen på buketten i handen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu