Vårplantering till utegården !

Jag har fixat till krukorna som ska stå på våran utegård.
I den stora baljan har jag planterat två Videträd, (Salix caprea), Tulpaner, (Tulipa gesneriana), lila Vårkrokus,
(Crocus vernus), violer, (Viola) och en Murgröna, (Hedera helix) som jag slingrade upp på Videträdets
stam och framför violerna. Sedan täckte jag jorden med brun bark.
 
 
Baljan på plats på utegården. En lykta i samma stil fick bli dekoration.
 
 
I den andra höga krukan stack jag ned Videkvistar för att få lite höjd. Tulpaner, (Tulipa gesneriana), röda
Tusenskönor, (Bellis perennis) och en Murgröna, (Hedera helix).
En lykta fick pryda denna kruka också !
 
I den lilla baljan blev det Minipåskliljor, (Narcissus Tête-a-tête), Tusenskönor, (Bellis perennis), vit pärlhyacint,
(Muscari) och en Murgröna, (Hedera helix).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu