Formbinderi

 
Idag ska jag göra ett hjärta med röda Rosor till en begravning.
Hjärtat ska kosta 1300 kr och totalt 1500 kr med bandet.
 
 
Först börjar jag med att täcka oasisen med Murgröna (Hedera helix). Det är viktigt att hjärtformen fortfarande
syns.
 
 
Det var lite lurigt att få fram den rätta bullformen på hjärthalvorna. Längst ner i spetsen ska rosorna vara som
kortast.
 
 
Jag byggde på med mer Murgröna när Rosorna var klara. Genom att klippa till nejliketråd i lagom längd så
kunnde jag göra mälor som jag fäste murgrönan med i oasisen. Även en svans med Murgröna, (Hedera helix)
fick hänga ner för att hjärtat inte skulle kännas avhugget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu