Droppformad brudbukett med formal linjära inslag

Jag har som vanligt börjat med handtaget och klätt hållaren med Vaktelbär (Gaultheria shallon).
Sedan använder jag Läderblad ( Rumohra adiantiformis) som bas.
 
 
Jag försöker att jobba med linjer ex v Trollhasselkvisten som ser ut att gå rakt igenom oasisen.
Toppblomman blev en Slöjsilja (Ammi majus) och en gul Fransk tulpan fick bilda droppen.
 
 
Flera Tulpaner (Tulipa gesneriana) fick bilda naturliga linjer genom oasisen.
För att få en vild , transparent och lite spretig känsla har jag använt Fjädersparris (Asparagus plumosus)
och Harört (Bupleurum rotundifolium).
 
 
Aprikosfärgade Gerbera (Gerbera x cantabrigiensis), rosa Ranukel (Ranunculus asiaticus) och lila
Klematis (Clematis) fick också liva upp buketten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu