Min största uteplantering

 
Idag ska jag göra två uteplanteringar i riktigt stora baljor. I den största baljan använde jag en stor En, två
vita Ljung (Calluna vulgaris), en roströd Skimmia (Rubella) och en planta med härligt röda Vaktelbär (Gaulteria).
Jag täckte jorden med brun bark och sparade en bit i fram till grönmossa och kottar som fick bli dekoration.
 
 
I den andra baljan blev det en lite mindre En, Skimmia (Rubella) och vit Bärljung (Pernettya mucronata) som
fick lysa upp planteringen. Även här använde jag bark, grönmossa och kottar som dekoration.
 
 
Så här blev resultatet ! Jag satte i två lyktor i den stora dekorationen också.
Baljorna får pryda vid dörren till utegården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu