Konstruktionen till brudbuketten

Nu ska jag göra en konstruktion, (rede), som ska bilda en krans runt buketten.
 
 
Först floratejpar jag två 16 trådar och böjer till dessa i en U form. Jag måttar in dem i hållaren och lägger
på ett bra lager med lim. Sedan är det bara att hålla still i trådarna tills det har torkat !
 
 
Jag blötlägger oasisen nästan helt och placerar den i brudhållaren. Nu är det också viktigt att skydda det
färdiga handtaget mot vatten så det blir en plastpåse runt !
 
 
Jag trär sedan på gallret med trådarna innanför den största ringen och utanför den andra.
 
 
Jag böjer ner trådarna i en 90 gradig vinkel från brudhållaren. Nu är den del av konstruktionen klar som ska
hålla upp pärlkransen.
 
 
Jag klipper till fem stycken 1 meterslängder i rosa myrtentråd. På dessa trär jag på stora och små vita
pärlor varvat med jämt mellanrum.
 
 
Jag rullar ut ca 6 meter av en cerise ståltråd som jag trasslar ihop. Sedan tar jag lika mycket av den rosa
myrtentråden och trasslar ihop. Nu börjar arbetet att forma en krans som är lagom stor till buketten.
Jag virar ihop myrtentråden med ståltråden för att få lite stadga. Det blir mer djup i kransen när jag använder
två olika nyanser.
 
 
När formen på kransen känns klar så börjar jag vira in de en meter långa pärlbanden som jag gjorde tidigare.
 
 
Så här blev resultatet !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu