Handtag till rund brudbukett med konstruktion

 
Till denna brudhållare används ett smalare handtag. Först skär jag bort botten på handtaget.
Stoppar i åtta stycken 16 tråd och fyller skaftet med lim. Sätter på locket direkt innan limmet har hunnit
att stelna. Limmar även lite längst ner på handtaget.
 
 
Planera in var blommorna ska sitta, tänk "det gyllenen snittet", en tredjedel ovanför brudhållaren och två
tredjedelar under.
Det är bra om man sänker toppblomman något för att undvika att buketten liknar en badmössa !
 
 
Klipp av 16 tråden i så att den smalnar av mot slutet och floratejpa sedan handtaget.
Lägg två ränder med oasisfix runt brudhållaren.
 
 
Jag döljer plastkoppen med Galaxieblad som fästs med oasisfix.
 
 
Jag lindar rosa sidenband runt floratejpen och limmar fast en julgranskula i botten.
Avslutningsvis limmar jag fast ett mörkrosa ullband som ytterligare dekoration.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu