Glamelieros - sydd ros

Den sydda rosen kan göras både som en bukett i sig eller som en effekt i en formal-linjär bukett.
I fackspråket används begreppet att "sy" en ros men i praktiken så nålar eller limmar man fast
kronbladen. Vi kommer att använda oss av limpistol.
 
 
Först väljer jag ut en vacker, men inte allt för utslagen ros som mittblomma till den sydda rosen.
Jag plockar bort de yttersta kronbladen och putsar stjälken från blad och taggar.
Det är stjälken som kommer bilda själva handtaget.
 
 
Sedan stärker jag upp rosen genom att tråda den med två trådar på var sin sida.
 
 
Nästa moment blir att floratejpa stjälken.
 
 
För att få handtaget lite tjockare virar jag hushållspapper runt floratejpen och fäster pappret med tejp.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Christina! Maila mig på [email protected] så jag får din mailadress så ska jag skicka bilderna, för de adresser du gav mig verkar inte funka.

/Linda

Svar: Hej Linda ! Nu har bilderna kommit ! De hade lagt sig som skräppost!Tack för hjälpen !
Christina
Christina Stenermark

2013-11-25 @ 19:12:48
URL: http://lindahedberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu