Från limning till resultat !

 
Först fäster jag ett par klammrar i de yttersta kronbladen för att det ska bli riktigt stadigt.
Sedan lägger jag kronbladen i ordning så att lika stora blad hamnar tillsammans.
Nu är det dax att limma på ett blad i taget och lägga dem omlott.
 
 
Det är viktigt att vända på rosen med jämna mellanrum för att rosen ska få ett så naturligt utseende som
går. Man arbetar sig utåt och uppåt för att rosen ska kännas jämn.
 
 
När jag börjar känna mig klar med rosen så är det manschettens tur.
Då lägger jag på ett stort lager med limm på baksidan och har de färdigsnittade bladen redo.
 
 
Här har jag lagt Läderblad, (Rumohra adiantiformis), Fjädersparris, (Asparagus plumosus) och sist
blad från Grå snitteukalyptus, (Eucalyptus cinerea) som manschett.
 
 
Så här blev resultatet !
Riktigt kul sätt att göra en bukett på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu