Dax att börja med blommorna

 
Den gröna tråden får ju inte synas varken uppifrån eller nerifrån. Därför täcker jag den med Galaxieblad
som har den blanka sidan utåt.
 
 
Sedan måste även tråden på ovansidan täckas. Det blir Galaxieblad först.
 
 
Sedan fortsätter jag med manschetten som består av Läderblad, Eucalyptus poppel och Plumosus.
 
 
Nu är det dax att måtta in konstruktionen på rätt plats.
 
 
Jag knipsar av trådarna med avbitartång ca en centimeter utanför ringen. Böjer ner trådarna som en ögla
under manschetten och förankrar trådarna med rosa myrtentråd som najas fast på baksidan.
 
 
Så var det då dax att snitta och måtta in rosorna på plats. Mellan rosorna har jag använt rosa Vaxblommor.
 
 
Jag börjar med att täcka det nedersta varvet och arbetar mig sedan uppåt.
Det får inte synas något av oasisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu