Uppgiften steg för steg

 
Först varupreparerar jag Anastasian och mäter ut rätt längd. Stjälken kommer att följa med ner i handtaget.
 
 
Jag floratejpar handtaget.
 
 
Sedan klipper jag till fyra ståltrådsbitar som jag böjer till och floratejpar upp till böjen.
Ståltråden var väldigt tjock och svår att jobba med tyvärr !
 
 
För att kronbladen på Anastasian skulle kunna hålla sig fina så gjorde jag ett trassel av guldfärgad spoltråd.
 
 
Trasslet trädde jag på Anastasiastjälken.
 
 
Sedan var det dax att fästa den svårjobbade ståltråden runt stjälken och floratejpa fast dessa.
 
 
Det ska sitta ett hänge längst ned på handtaget och detta måste också förankras under Anastasian.
Spoltråden lindar jag sedan längs med handtaget och klipper av det lite för långt.
 
 
För att få rätt tjocklek på handtaget lindar jag hushållspapper runt som smalnar av mot slutet.
Pappret fäster jag med tejp.
 
 
Jag lindar ett vinrött sidenband på handtaget och fäster änden med limpistol.
 
 
Jag avslutar med att dekorera handtaget med guldfärgad spoltråd.
 
 
Nu har jag börjat med konstruktionen runt Anastasian. För att skapa ljusa och mörka kontraster i arbetet så har
jag också använt mig av inröda Hyperikum ( Hypericum x inodorum ) tillsammans med gul Järnek (Ilex) som jag
har klippt till i midre bitar och surrat fast kors och tvärs med spoltråd.
 
 
När konstruktionen är på plats och fastsurrad i de fyra ståltrådarna så ska den dekoreras med Klängliljor (Gloriosa
lime) men de fanns inte i leveransen så vi fick använda oss av Alströmeria (Alstroemeria) i stället.
 
 
Till sist så ska hänget under handtaget dekoreras. Jag trär Hyperikum bär (Hypericum x inodorum), Järnek (Ilex)
och hypericumblad på spoltråden som jag förankrade i början.
 
 
Jag avslutar hänget med en spiral !
Så var det klart !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu