Steg för steg

 
Först floratejpar jag handtaget.
 
 
Sedan döljer jag plasten med Rödrot (Galax urceolata) som jag fäster med oasisfix.
 
 
Jag dekorerar handtaget med snöre som jag fäster med limpistol.
 
 
Efter att jag har vattenmättat oasisen så börjar jag med linjerna i buketten.
Jag har utgått ifrån den limefärgade Rosenkallan (Anthurium andraeanum) som har en stark och egen formkaraktär.
Den har en blank yta, ovanlig form och en kal stjälk.
Man ska uppleva att linjerna "skär" igenom oasisen. På andra sidan tar Texasgräset och den grå Snitteukalyptusen
över linjerna.
 
 
Toppblomma , Nejlikan (Dianthus) ska tryckas ner långt i basen. Man använder oftast inte mer än fem till sex
blommor. Eftersom man utgår ifrån materialet ska man visa vad varje blomma kan ge maximalt.
 
 
Det färdiga resultatet. Det är en lite väl avskalad stil för mig.
 
 
Spännande att ha provat på den i alla fall !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu