Droppformad brudbukett i treklang

Jag ska göra en droppformad dekorativ  brudbukett i treklang. Färgerna blir lila, cerise och gult.
 
Blommorna som jag tänker använda är: Rosestav, (Liatris spicata)
                                                                         Ranunkel, (Ranunculus asiaticus)
                                                                         Vaxblomma, (Chamelaucium uncinatum)
                                                                         Holländsk Iris, (Iris hollandisia)
                                                                         Tulipan, (Tulipa gesneriana)
                                                                         Mastixbuske, (Pistacia lentiscus)
                                                                         Vaktelbär, (Gaultheria shallon)
                                                                         Limonium och ett Palmblad som baksida på droppen
 
 
Här har jag placerat ut centrumblomman som självklart fick bli en fint utslagen cerice Ranunkel.
Jag har enkelskaftat Palmbladet, Irisarna och Rosenstaven och förankrat dessa i gallret på brudhållarens
baksida.
 
 
Idé beskrivning !
Buketten jag gör ska vara till Agneta Sjödin. Hon är lång och ganska smal, därför kommer den att var lite
längre än genomsnittet. Jag ser henne som en livskraftig, vänlig och glad tjej. Den gula färgen får
symbolisera detta. Hennes meditativa och andliga sida symboliceras av den lila färgen. Till sist får hennes
kvinnliga och romantiska sida förknippas med den cerise rosa nyansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu